ew Required Exams as of August 15, 2005 Exam Topics
642-901 BSCI
Building Scalable Cisco Inter-networks ISR routers, updates to Cisco IOS® Software 12.4 routing protocol, routing authentication security, multicast routing, IPv6
642-812 BCMSN
Building Cisco Multilayer Switched Networks High availability, new wireless LAN fundamentals for Airespace thin-client, voice, and Cisco IOS switch security
642-825 ISCW
Implementing Secure Converged Wide-Area Networks Cable and DSL broadband access, Multiprotocol Label Switching (MPLS)/MPLS VPN fundamentals Cisco IOS Security featuring S2S VPN (IPsec and generic routing encapsulation/IPsec [GRE/IPSEC]), Cisco Easy VPN, Cisco IOS Firewall, Cisco IOS Intrusion Prevention System (IPS), Cisco AutoSecure, Role-Based CLI Access, and Cisco Security Device Manager (SDM)
642-845 ONT
Optimizing Converged Cisco Networks Voice over IP (VoIP) fundamentals, techniques to address VoIP challenges, concepts and implementation methods for quality of service (QoS), wireless security standards, and Cisco wireless LAN (WLAN) networks
Previous Exams Count for Three Years Towards Completion of CCNP Certification
Visit the Certifications Online Support tool and locate the mix and match tables to find out how you can combine exams that you may have already taken with the new exams to achieve your CCNP professional-level certification. All recommended training associated with the retiring exams will expire on October 15, 2006. The last day to test for the retiring exams will be December 31, 2006.
Course Course Retirement Current Exams Current Exams: Last Day to Test
BSCI October 15, 2006 642-801 December 31, 2006
BCMSN October 15, 2006 642-811 December 31, 2006
BCRAN October 15, 2006 642-521 December 31, 2006
CIT October 15, 2006 642-511 December 31, 2006
Per chi vuole intarprendere il ccnp
Moderatore: Federico.Lagni
-
- Cisco fan
hanno cambiato gli esami per la ccnp e la vecchia modalita' potra' esser data solo entro il 30 ottobre da cio che ho capito.
mi sembra che 2 esami su 4 sono totalmente differenti ...
mi sembra che 2 esami su 4 sono totalmente differenti ...
- andrewp
- Messianic Network master
Manipolatore di bit.
-
- Cisco fan
Gli argomenti pero' sembrano veramente molto interessanti.
Da qualche gg ho iniziato a leggere il Bsci.... La mia preoccupazione e' reperire il materiale per studiare.
Speriamo non cambino i contenuto del libro
Da qualche gg ho iniziato a leggere il Bsci.... La mia preoccupazione e' reperire il materiale per studiare.
Speriamo non cambino i contenuto del libro
-
- Cisco fan
a quanto ne so verranno aggiunti dei contenuti alla BSCI e BCMSN. Quindi molto probabilmetne usciranno integrazioni o nuove edizioni dei libri. Di sicuro per gli altri 2 esami ci saranno nuovi libri perchè gli obiettivi dell'esame sono cambiati parecchio: c'è da dire che gli esami non partiranno prima di giugno del prossimo anno, quindi per chi come me impiega diverso tempo per preparare un esame ed ha già dato BSCI e BCMSN dovrà aspettare un pò.
Ad ogni modo tutti i dettagli sono sul sito cisco
Ad ogni modo tutti i dettagli sono sul sito cisco